Ombudsteam

De PvdA wil graag weten, zien en voelen wat er in Molenwaard en de regio gebeurt. We willen weten waar burgers tegenaan lopen, misstanden aankaarten en het beleid waar mogelijk verbeteren. Wij willen mensen helpen en ondersteunen als dat nodig is.
Daarom heeft de PvdA in de regio Alblasserwaard/Vijfherenlanden een ombudsteam. Sinds 18 oktober 2012 staan de diensten van ons ombudsteam voor iedereen in de Alblasserwaard-Vijfheerenlanden ter beschikking. In Nederland biedt de overheid gelukkig zeer veel diensten aan haar burgers. Dat hebben we samen democratisch met elkaar afgesproken en vastgelegd in regels en wetten. U heeft hier dus gewoon recht op, maar vaak is het bestaan ervan onbekend, of is de weg er naartoe moeilijk te vinden. En bent u dan eindelijk op het juiste adres aanbeland, stuit u op stroperigheid, ondoorgrondelijke bureaucratie, of zelfs onwil. Wij helpen u bij het vinden van de snelste weg en het oplossen van conflicten.

Vanuit een regionaal netwerk kunnen de problemen van onze inwoners sneller en adequater worden aangepakt. Het PvdA-ombudsteam betaat uit PvdA-leden die luisteren naar wat u te vertellen heeft, uw klacht onderzoeken en u adviseren in de aanpak van uw probleem. Ook kaart het ombudsteam misstanden aan bij de PvdA-fracties, zodat ze op de politieke agenda kunnen worden gezet. En dat is weer goed voor iedereen in onze gemeente. Hoewel het ombudsteam regionaal samenwerkt, heeft iedere gemeente een eigen locale vertegenwoordiger. Voor Molenwaard is dat Dick de Wit. In de Flyer Ombudsteam-AV leest u alle informatie en hoe u in contact met het ombudsteam kunt komen.

1DSC_0016 (Het ombudsteam werd geïnstalleerd door PvdA-voorzitter Hans Spekman)

Ombudsman Molenwaard

Dick de Wit is de ombudsman in de gemeente Molenwaard. Hij heeft een lange bestuurscarriere binnen de lokale PvdA en is ook geruime tijd gemeenteraadslid geweest. Dick zet zich met zijn kennis en ervaring graag voor u in, ongeacht of u wel of geen lid bent van de PvdA. Veel zaken kunnen worden opgelost met een telefoontje en een doorverwijzing. Bij sommige mensen gaat de ombudsman op huisbezoek, omdat hij bij een gesprek ‘aan de keukentafel’ soms sneller tot de kern van het probleem kan doordringen. Mensen praten in hun eigen, vertrouwde omgeving ook gemakkelijker dan op vreemde bodem.Waarover kunt u de Ombudsman zoal benaderen?
  • Bemiddelen in geschillen op het terrein van werk en inkomen
  • Uitleg geven over beslissingen (bv. vergunningen en bestemmingsplannen)
  • Doorspelen/vertalen van vragen en klachten van inwoners ten aanzien van gemeente en instellingen

Ook andere zaken kunnen uiteraard worden aangekaart.

Dick de Wit
T (0184) 68 23 08
E [email protected]

Waar ben je naar op zoek?